Avagy vezer lo.
A Motor ola a motorter.
A hadmuvelet legelejerol sajnos nincs kepes beszamolom, de talan ezt nem is fogja olyan veszesen sajnalni senki, aki ideteved arra a bizonyos egypercharommasodpercre - legalabbis az analitix szerint. Mire vegigmennenk az idegbeteg kapkodassal es takolassal atalakitott tizensok motoron, melyek skodaimban megfordultak mindezidaig, a legelvetemultebb kontar motorganyolo is veresre kaparna a monitort. Szukitsuk hat a kort egy motorra, ami jelenleg napi hasznalatban probalok nem csapagyasra hajtani.
Szuletett Favorit 136, de igen hamar atalakult -az akkor meg RvT tulajdonaban levo- Hzx, ertelemszeruen kevesbe obszcen jelentessel ertendo, seggebe dugasa erdekeben. Kapott megfelelo rapid szivo- es kipufogocsonkot, es egy hatvanas Jano-szeru kipufogorendszert. Errol sajnos nincsen kepem, pedig megerne egy illusztraciot. Korulbelul ugy nezett ki, mint egy belproblemakkal kuszkodo anakonda, aminek a pont a cel elott okozott szorulast a reggelire elfogyasztott mocsari oposszum.
Uj csapagyakat kapott es elvittek gepmuhelybe fotengelyt centirozni. A szaki kettot sikolt ott - miutan berantotta a kezet a sikkoszoru - a hengerfejbol. Az eredmeny? Egy oblos hangu, nagy fogyasztasu, erotlen, csorgos motor. (A hangja miatt teletapetaztak hangszigetelonek hitt rakkelto anyagokkal az utaster tuzfal feloli reszet, amiket kesobb nagy ivben hajitottam ki belole a szakadt hatso ulesekkel egyutt, de ez mar egy masik tortenet.)
Miutan megvettem Hozet, az elso amit levettem a motorrol, a kipufogo volt. Azota Bence epitett belole dupladobos pufogorendszert, termeszetesen alattomosan, pontrol pontra masolva a Tomket altal levedett szabadalmat, amit azota mar mindenki masol, mint minden mas talalmanyat. Emiatt abba is hagyta a skodazast. Bencet azota is gyuloli minden valamirevalo skodas.
A negyleomlo es bovitett rapid csonk felhelyezese utan semmi valtozas nem tortent a teljesitmenyben, viszont legalabb fellelegezhetett a szerencsetlen joszag - aminek a tobbesszama a javak, de most kivetelesen csak egy motorrol van szo. Ekkortajt kezdtem szlalomozni vele, igy Toga ujnak kikialtott Weber porlasztojat kendacsoltam a rapid csonk tetejere, amihez az elejen Junkival meg erdekes probalkozasokkal oldottuk meg a legszuro problemat.
Igen az jol lathatoan egy nagy hatasfoku szuro - Junki T-Shirt Sport Filters Co. Annyira jol szurte a port, hogy a levegot sem engedte at, igy a rajtjel surgetese okan felhagytunk az igeretes kiserletezessel. Nem is ment rosszul az auto, de jol sem.
Nosza csapjunk a loerok koze. Hengerfejet nincs kedvunk cserelni, mert az bizony melytorkos szopas, rakjunk hat bele egy szolid tengelyt. Ha jol remlik, Kika keresre, mondhatni szokas szerint (az ex-egynegy MPI tengelyehez hasonloan) fapofaval elohuzott egy felicia 136B vezermutengelyt a mellenye alol, igy hamar nekiestunk Bencevel. Kicsit nagyon nagyon logott a lanc, de nem torodtunk vele, jo lesz az meg, versenyautoban nem zavar a hangja. Az hogy az alapelogyujtasom stabil 10 fok pluszminusz 20 fok, nem igazan mozgatta a fantaziamat - akkor.
A motor teljesitmenyen lenyegeben nem sokat dobott, koncepcionalis tuninghibak voltak itt. A hengerfej meg mindig szeria volt, a gyujtas osszevissza ugralt. Hirtelen otlettol vezerelve a rapid seggebol kioperaltuk a motorjat es behajitottuk Hozeba. Az ominozus rolaszolapost motor pedig hatarozatlan idore a sarokba kerult a garazsban.
Itt eltelt eleg sok ido, mire nyomdafesteket nem turo meretu lustasagomat legyozte a rapid muszakiztatasa iranti vagy. A rapidnak mennie kell, es mivel mindenfele gonosz rezges- es hangcsillapitasi kiserletekkel nehezitettem a sulyat a kritikus tiz mazsa kozelebe; sot, tolem egeszen szokatlan modon karpitok es ulesek is kerultek bele, muszaj lovakat preselni a seggebe - gondoltam egybol, hogy extrem porno lesz.
Rapakoltam hat a Molnar Motorsportos, haha, hengerfejemet a Toygli szelepekkel es Bomos rugokkal, egy millimeteres sik minusszal, erre pedig a regi Toga fele "negyleomlo" (?) es a Gyula fele visszahajlo csonkok kerultek a vegukre takolt dellorto sorral. A vezermutengely maradt a felicia.
Mialatt Ricsi a garazs folotti Ma a kobon fia fenyegeteseivel nezett szembe, en ujjongtam csendben, hogy szep nyomatekosan kiallt a feljaron elso inditas utan, muszaki elott 11 oraval, nyarigumikon, hoban. De nem ment igazan jol.
Miutan igy kozlekedtem vele egy honapig, ramjott a rejtett takolhatnek, hogy nem is fogyaszt jol es nem is megy. Ricsi beszelt meg a muszaki elott nekem a gyari cseh "sarga" varazstengelyrol, amit Budaorson lehetett venni, es Cxp-nek lehet van meg elado. Jaki megmerte valakiet anno, 280 koruli, Bano Zoli krateresre dicserte; nekem se kellett mas, vettem egy ilyen tengelyt kemeny kilenc ezresert ujonnan. Okosabb is lehettem volna, foleg amikor Ricsi megemlitette, hogy "Skodadoki" rakja ezeket a tengelyeket a tuning motorjaiba.
Mivel a szobeszednek nehezen hittem akkoriban, azota meg meg inkabb, elhataroztam, hogy meg kellene merni, valojaban milyen karakterisztikaja van. Amikor Lajka letevedt a pincegarazsba egyik este, szo-szot kovetett es mint ilyenkor Lajka tarsasagaban szokas, tervet szottunk. Megvasaroltam a szukseges eszkozok rameso reszet, Lajka leporolta a raeso reszt, es egy vasarnap esti Pecsrol felutazas megallojakent Lajkaek uj garazsaban kotottem ki valahol a vilag vegen.
Jelen volt Lajka apu, Lajka, Ricsi es jomagam. Elkezdtuk hat megkonstrualni a Szent Mero Szerkezetet (tovabbiakban SMS). Hengerfej miatt vett favorit blokk mindennapos azon a kornyeken a kerti gaz es sar alatt, elo is astunk egyet. Szerencsere doglott patkany nem volt benne, hamar darabokban hevert, illetve allt felbakolva. A motortarto bakokat uberkemenyre tuningoltuk - ket tegla szemelyeben - majd beraktuk a merendo tengelyek kozul az elsot.
Kerult ra vezermulanc, es a lendkerek moge felerositettuk a forgatoszemelyzetet.
A vezermufedel felhelyezese utan Lajka Loctite pasztaval rogzitette a papirbolti szazhetven forintos muszerpontossagu szogmerot az ekszijtarcsa ekjehez igazitva.
Meroorakent egy lokorud, egy subler, egy alkoholosfilc es az egyre romlo ket szemem szolgalt. Mint a kesobbi ujrameresek mutattak, nagyon jo hatasfokkal dolgozott a merorobot agyam.
Emitt lathato alul az SMS munka kozben. Lajka precizios szogleolvaso kepessege nagyon hasznosnak bizonyult a muvelet soran.
Az eredmenyek az alabbi tablazatban lathatoak. A felso negy vezermutengelyt mertuk meg, az otodiket Jaki merte, a tobbit netrol masoltam.
Mint fent lathato, az en tengelyem valami agyament 260/230-as fokolasu furcsasag. Itt mar kezdtem szivni a fogam, de nem is igazan hittem az SMS eredmenyeinek, no meg ha megvettem, akkor ne hiaba legyen. Hulye mentalitas, de ki kellett probalnom.
Masfel hettel a Kalandtura elott Bencevel levonultunk a Campona szokasos sarkaba, ahol egy este alatt sikerult abszolvalnunk a tengelycseret azzal egyutt, hogy a vezermulanc ket oldalat osszecsipve az szinte osszeert, igy immaron mi is szuksegesnek ereztuk a cserejet. Persze mindezt este tizkor, de a Pink autosbolt es a Lajka Assistance Service mindig keznel van - persze csak Skodaknak, Toyotasok kimeljenek jelszoval.
Indulas utan furcsa viselkedese lett az autonak, nyomatekbol szepen megindult, aztan valahol negyezres - nem hazudok 4000- fordulat kornyeken elfogyott minden ulesbe nyomas, szinte csak a hangja nott. Miutan volt annyi eszem, hogy tura elotti hetvegen szetzuztam a rapid hatso futomuvet egy padkanak csuszva, nem volt mar lehetoseg korrigalni.
A nemtatra de kalandos turarol lesz majd egy masik post, egyelore legyen eleg annyi, hogy Mejbit cipelve kanyaronkent elhangzott a kovetkezo mondatpar:
- Nyomjadnyomjad, tartsd kint gazzal!
- Ez a padlo baszod, kettes padlo es lassulunk.
Eljen a lenduletautozas.
Osztottam-szoroztam az ezt koveto ket hetben, majd Junki hasonloan keveset futott Gaal SP3 tengelyet ertekegyeztetessel elbarteroltam a "sarga" gyari tengelyre. Errol a tengelyrol sok mindent nem tudtam, ahany embert kerdezek a fokolasarol, annyi kulonbozo infot hallok. 270, 280, 280/270, 290, 300/280, 300/300. Majd egyszer talan betoljuk az SMS-be es kiderul.
Tegnap ejszaka Bencevel sokadszor kisegitve lezuztunk a Campona melygarazsba - Daninak kulon kiemelve a hatos sor vege jelzes, hogy odatalaljon. Igy szoktunk itt allni.
Meg bontani is. Most eppen a rapidot. Amig Bence megalatetezte a valtotarto bakomat, ami durvabban megereszkedett, mint Ricsi kedvenc exmilfjeinek csocse, en lebontottam a hatfalat, a generatort es az egyeb folosleges alkatreszeket.
Rend a lelke mindennek. Kiveve a rapidnak, mert neki a gyujtas a lelke. Neha eladja a lelket, aztan veszek neki masikat.
Es a szelepemelo rudakat a szelepek lenyomasaval is ki lehet venni. Igy nem torok bele semmi csavart a hengerfejbe, juppi.
Az olajcserenek is ideje volt, nem adjuk alabb. A hatterben megfigyelheto, hogy a ronda sarga tengu meg itt is probal figyelmet felkelteni, de mar jo melyre elcsomagoltam Junkinak egy dupla szatyorba, ne is lassam.
Indulaskor elbalfaszkodtam a gyujtasi sorrendet, majd kigyulladt a karbim; mint egy kinai lampion, szepen vilagitott belulrol a legszurobetet, de elfujtam, vegul lett alapjarat.
Hazafele vegre akart forogni. Ket dolgot vettem eszre. A torokhangot es hogy mindenhol ket sebessegi fokozattal kisebbel kozlekedek. Az mar fel se tunt, hogy hasznalhatoan megy. De a torokhang... Ah, sose volt meg ilyen jo.
5 megjegyzés:
"Es a szelepemelo rudakat a szelepek lenyomasaval is ki lehet venni"
Köszi pusi, megjegyeztem... :)
Összesírtam magam :D
:) Ütött nagyon :)
egy szintaktikai hibát vélek felfedezni a bejegyzésben, khm-khm ;)
baz, most indítsak én is egy blogot, hogy kurvára nem történik semmi? :)
unatkozol, mert mar minden skodadat elbontottad? :)
Megjegyzés küldése