2010. február 19., péntek

Tocsavarzas

Ebben a howto posztban leirt muveletsort senki ne utanozza le. Az eredmeny koztudottan on- es kozveszelyes, a rendor az ut szelen fobelo erte. Mindennemu hasonlosag valos vagy velt autokkal es gazdaja balfaszkodaival es az egyes szam elso szemelyben leirt tortenet csakis a veletlen muve lehet.

Penteken Pecsre kellene gurulnom, ezert a tengelycsere oromei utan, tegnap vegre a hatso futomu kipogizasaval keltettem undort, lenezest, ezhulyepillantasokat Erik fia melygarazsanak eldugottabb felen. Jo kis munkahely ez amugy, rajottem, minekutana valami majom tegnapelott fel akarta torni a rapidot. Amihez ugyan lama volt, de az ablakemelo szerkezetemet majdnem sikerult elkurnia.

Miutan hatra perhetven gumik kerultek, az elso perhatvanasok erosen zuhanobombazo alkatot kolcsonoztek az autonak, surgetove valt a problema, hogy elore is felkeruljenek a teli alufelnik. Mar csak azert is, mert irtozatosan lusta vagyok fenyszorot allitani - es miota kocsanyon log a balelso lampam ez fokozottan nehezitett muvelet.

Ugy neztem idoben vagyok a teligumizassal, most hogy itt a nyar, de jobb keson, mint kerek nelkul. Elso lepeskent szakszeruen leesztergaltam megfelelo mereture a 10.9 kemenysegu acel tocsavarokat. (Avagy fogtam a flexet es tiz perc alatt ketteszeltem oket a garazsban. A szokasos gonosz maminezes lett a jutalmam. Persze csak a felso ablakbol, lent nem mernek pofazni.)

Ma este pedig minden keszen allt ahhoz, hogy kiikszeljem februarban is a havi egy kerekagylevetelt. Sok elonye van, hiszen a folyamatos zsircserenek koszonhetoen minden olyan konnyen szetjon, mintha uj lenne. Jojjon hat a recept.

Levettem a kereket es lecsavaroztam a feknyerget a tartokonzoljarol, amit odapozicionaltam a potkerektarto bolcso erre a celra meretezett sarkaba. Az MP szabvany szerint kisulyozott kalapaccsal lekocogtattam a kerekagy kozepen levo zsirvedo kupakot, majd a sasszeg es a koronasanya eltavolitasa utan lerantottam a kerekagyat fektarcsastol.

Az MP666os szerszam maga az elso lepesben felretett kerek, mely arra van meretezve, hogy a kerekagyat belehelyezve a tocsavaroknal, megtamassza a cajgot, ezaltal biztositva lehetoseget a kerekagy es a fektarcsa szetvalasztasara.

A kerekagybol csavarkiutes lepesenel vigyaztam a a tocsavarokra, hatha meg szukseg lesz rajuk mondjuk lamantintrofeat (copyright mejbi) a falra csavarozni. A surun megjaratott tocsavarok nem akadekoskodtak, 4 kalapacsutes, 4 csavar. Ne pazaroljuk az eroforrasokat. Kalapacsutoizom.

Ket tocsavar behelyezesevel ujfent megtamasztottam a kerekagyat a tarcsa visszaszerelesehez, majd felhelyeztem a tarcsas agyat a tengelycsonkra, es lehuztam a koronas anyaval.

A feknyereg visszaszerelese utan a tocsavarral azonos minosegu anyagbol keszult kupos kerekanyakkal szereltem fel a teligumis kerekeket, a meret elol 5.5, hatul 6 coll lett. Hogy Mejbi oruljon, most mar eppen csak hogy nem log ki elol a kerek, nulla pogival, nem ertem, neki hogy allt jol ez masfel centi szelesites utan.

Es a vegeredmeny.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése