2010. december 14., kedd

Fut a μ

Ketesfelszer huszonhat munkaora es bo negyvenhetezer forint befektetes utan gurul a vashalom. Ami pedig felkerult az orokos kivansaglistamra:
  • akna
  • satu
  • meg nagyobb satu
  • tonnas pres
  • elektromos kenyervago allvanyra szerelt lehajthatos flex
  • sokledes fejlampa
  • AT keszulek
  • fuggocsapszeg dorzsar
  • gombfej kinyomo
  • egy halom sasszeg minden meretbol
A kiindulasi dupla problema elso pillere a Barkas vetelkor tortent sajnalatos futomu pusztulas volt, amit tetezett kesobb a hatso futomu kenyszer szulte combosodasa. Marmint, hogy az eleje keskeny maradt, a hatulja meg nem. Titkon remeltem, hogy az ultetes ota egyre feltunobb, jobb eleje lejjebb van a rapidnak, mint a bal gondom is megoldodik, ha az elozo ketto problemat a gyokerenel kezelem, nevezetesen kivagom az egeszet, mint macskat szarni, es valami felujitas szeru dologra adom a fejem, de immar szeles lengokarokkal. (Sajnos, mint vegul kiderult az auto eleje ugyanugy nem all szepen, rendbetenni a karosszerias dolga lesz.)

Lajka volt olyan felelotlen, hogy megszant a nagy akna- es segitseg-kereso hadmuveletem soran, igy felajanlotta, hogy szivesen segit, sot, a rapid bizonyos rejtelyes szakallas tenyezok egyuttallasa eseten akar a zoldpiros gardet is kiturhatja az akna folul.

Az elso lepcsofok a szilentek beszerzese volt a lengokarokba, fembetetesek pedig a csapszegek fole es ala (ezek ido es eszkoz hianyaban nem kerultek beszerelesre). Szilent cimen az Adam fele gumit nyomokban tartalmazo bakelittuskokra esett a valasztas, ezeket Dana reven mar egy honapja megkaptam (-18). Ezutan Bencetol kaptam egy kvazi rozsdamentes lefestett hidtestet a torott helyett, lengokarokat pedig a Hammannal olajos hatso futora (-5) csereberelt csigas elso futomubol bontottunk ket hete.

A tervezesi fazis kovetkezo lepesekent a kormanymu kerult sorra. A szuglo utcai boltbol a muanyag perselyeket (-0.6), gumiharangokat bilinccsel (-1.4), Mogul "ahogyanagykonyvbenmegvanirva" Molyka grafitos zsirt (-0.9) es egy flakon valtoolajat (-1.2) szereztem be. A fuggocsapszegek (-7) es a gombfejek (-3.8) ekkor mar ket honapja a garazsban vartak sorukat.

Normal csavarokert is kiadtam penzt, de minek (-1). A meret es a minoseg sem stimmelt. Szerencsere amit fagyitalin Hpetytol szereztem felso csavarokat a csapszeghez (-1), es a Szuglo utcabol a kadmiumozott excentereseket (-1.2), azokkal nem volt problema.

Az utolso hianyzo lancszem az igen puhanak bizonyulo rugopar volt, amit semmikeppen sem kivantam visszarakni, hiszen egyresz keskenyfutomuves gyongebb-puhabb konstrukcio volt, masreszt talan tul sok volt vagva belole, es felutott vele a lengokar. Igy a Bonciban szert tettem egy par MB 190 hatso tekercsre (-6), ami lenyegesen erosebbnek tunt, mint a mellerakott 120as.

Az elso betervezett tevekenyseg a felso lengokarok szet- es osszeszerelese volt, ami csufos bukasba torkollott, de masodik probalkozasra mar megfejtettuk a titkat. Mint korabban irtam, az AT gyari mintaju keszulek, szappan es olajozo szuksegeltetett hozza.

Miutan ezek keszen alltak, Lajkaval kitoloncoltuk a gardet a garazsbol es kiszereltuk a keskeny elso futot a rapid alol. Nem volt szep latvany.

Mig Lajka az also lengokarok szerencsetlenul osszerohadt tengelycsavarjaival szivott, szetszedtem ezt a futomuvet is, mert a kormanymure es par tengelyre errol is szuksegunk volt.

5 lengokar es 6 tengely meg egy halom flexeles utan az also lengokarok is kozeledni latszottak vegso formajukhoz, mint ahogy a fuggocsapszegek kozul is egy a helyere kerult. Sajnos az ejszaka gyorsan kozeledett, mikozben a rapid meg mindig futomumentes volt es a kormanymu meg sehol. E harom szomoru tenyezo osszejatszasa eredmenyezte, hogy a piros garde meg kettot kint ejszakazott a haz elott, mire negyedszer is osszegyultunk leroni tiszteletunket a futomuvesek istene elott.

Rugovagas, minusz harom menet, kormanymu szetroppantas, osszeroppantas mashogy, perselycserek es lengokar felhelyezes, majd csapszeg es gombfej benyomas utan az auto mellett fekudt vegre a nagy mu.

Vegul lezerkarddal unnepeltuk meg a felfogato csavarok es a koni csillapitok helyere keruleset.

Ez a bejegyzes eleg szarazra sikeredett, de mindenkeppen szeretnem nagyon megkoszonni minden kozremukodonek, legfokepp Lajkanak es kedves csaladjanak a tamogatast es a sok segitseget, mert a futomu kurva jo lett - mar elnezest.

Ma este meg csavar utanhuzas kovetkezik, hogy minden a helyen van-e, aztan pedig penteken meglatjuk autopalyan hogyan viselkedik.

11 megjegyzés:

Danaskull írta...

Mint tanú, tudom bizonyítani a "kurva jo lett" című részt a bejegyzésből :)

Kese írta...

há de bazmeg azt szetted ki? :O

mikk írta...

jah, ezert mondtam fagyitali elott, hogy jobb ha kiszallsz :)

Kese írta...

oda basz :DÉs ezzel te merté közlekedni?

mikk írta...

3 honapig, de ez hagyjan, mert a kasztnim meg rosszabb allapotu. na be mersz meg ulni mellem?

Lajka írta...

Ez a kemény, nem a szilent :-D

Kese írta...

Hogy a faszba ne én nem vagyok félős csak nem gondoltam hogy te is ekkora ökör vagy.bár most jutott eszembe mikor a piros 20 assal közlekedtél csak bal első fékkel,vagyis tényleg állat vagy:D amugy csak zé ültem vissza danához me ha megfeneklünk az csak neked rossz nem nekem :D

rnagy írta...

Nekem az udvarban rohasztott első futó nincs ilyen állapotban :D

Kese írta...

az nem a maybe maradványa? :D

mikk írta...

update: autopalyan is tok jol viselkedik, 140-es vegsebessegnel (sajnos ennyit tud az atereszto tuszelepu karbi :)) a kormanyon semmi vibracio nem erzodik. uj gumik, uj futomu, uj kormanymu rulz.

Kese írta...

fasza :)

Megjegyzés küldése