2010. december 31., péntek

14/1


"- egyenként betekertem egy gyertyát a hengerekbe, majd kompresszióteszt:) 1-2 erős, 3. jelentősen rosszabb, 4. a kettő között
- főtengely csapágyhelyek szépek (nem mértem még őket)
- főtengely csapágyak szintén szépek, a 3. félcsészén látható egyedül két húzásnyom
- hajtókar csapágyak nem 100%-osak, picit félrekoptak, picit lepattogzott pár helyen a fém. összességében nagyon lókoszt módon azért vissza lehet őket rakni
-lánc/szimmeringek cserések
- dugattyúk / hüvelyek / tök szépek
- gyűrűk is jók, olajáteresztők mondjuk be vannak ragadva
- fogaskoszorú fordított szal nincsenek letörések a fogakon
- 3. hengerben eléggé közel fordultak a gyűrűk egymáshoz
- hidrotőkéket ki kéne dobni" (Papa)
TODO:
Favi fedel, 120-as generator tarto, 120-as vizpumpa, fabia olajszivattyu kerekek a fedelbe, ehhez egy 6 mm-es kozdarab, felicia mpi ekszijtarcsa, ekpalya vagas.

Motortarto es generator tarto koze tavtarto.


Tamaszkodo lemezre nyolcas furat.

2010. december 20., hétfő

BBS pogacsa nelkul

Regota igergettem, de most veletlenul meg is talaltam a kepeket. Archiv felvetelek kovetkeznek Dani kedveert, hogy is fest majd pogacsa nelkul a halos felni szelesfutoval.


2010. december 14., kedd

Fut a μ

Ketesfelszer huszonhat munkaora es bo negyvenhetezer forint befektetes utan gurul a vashalom. Ami pedig felkerult az orokos kivansaglistamra:
  • akna
  • satu
  • meg nagyobb satu
  • tonnas pres
  • elektromos kenyervago allvanyra szerelt lehajthatos flex
  • sokledes fejlampa
  • AT keszulek
  • fuggocsapszeg dorzsar
  • gombfej kinyomo
  • egy halom sasszeg minden meretbol
A kiindulasi dupla problema elso pillere a Barkas vetelkor tortent sajnalatos futomu pusztulas volt, amit tetezett kesobb a hatso futomu kenyszer szulte combosodasa. Marmint, hogy az eleje keskeny maradt, a hatulja meg nem. Titkon remeltem, hogy az ultetes ota egyre feltunobb, jobb eleje lejjebb van a rapidnak, mint a bal gondom is megoldodik, ha az elozo ketto problemat a gyokerenel kezelem, nevezetesen kivagom az egeszet, mint macskat szarni, es valami felujitas szeru dologra adom a fejem, de immar szeles lengokarokkal. (Sajnos, mint vegul kiderult az auto eleje ugyanugy nem all szepen, rendbetenni a karosszerias dolga lesz.)

Lajka volt olyan felelotlen, hogy megszant a nagy akna- es segitseg-kereso hadmuveletem soran, igy felajanlotta, hogy szivesen segit, sot, a rapid bizonyos rejtelyes szakallas tenyezok egyuttallasa eseten akar a zoldpiros gardet is kiturhatja az akna folul.

Az elso lepcsofok a szilentek beszerzese volt a lengokarokba, fembetetesek pedig a csapszegek fole es ala (ezek ido es eszkoz hianyaban nem kerultek beszerelesre). Szilent cimen az Adam fele gumit nyomokban tartalmazo bakelittuskokra esett a valasztas, ezeket Dana reven mar egy honapja megkaptam (-18). Ezutan Bencetol kaptam egy kvazi rozsdamentes lefestett hidtestet a torott helyett, lengokarokat pedig a Hammannal olajos hatso futora (-5) csereberelt csigas elso futomubol bontottunk ket hete.

A tervezesi fazis kovetkezo lepesekent a kormanymu kerult sorra. A szuglo utcai boltbol a muanyag perselyeket (-0.6), gumiharangokat bilinccsel (-1.4), Mogul "ahogyanagykonyvbenmegvanirva" Molyka grafitos zsirt (-0.9) es egy flakon valtoolajat (-1.2) szereztem be. A fuggocsapszegek (-7) es a gombfejek (-3.8) ekkor mar ket honapja a garazsban vartak sorukat.

Normal csavarokert is kiadtam penzt, de minek (-1). A meret es a minoseg sem stimmelt. Szerencsere amit fagyitalin Hpetytol szereztem felso csavarokat a csapszeghez (-1), es a Szuglo utcabol a kadmiumozott excentereseket (-1.2), azokkal nem volt problema.

Az utolso hianyzo lancszem az igen puhanak bizonyulo rugopar volt, amit semmikeppen sem kivantam visszarakni, hiszen egyresz keskenyfutomuves gyongebb-puhabb konstrukcio volt, masreszt talan tul sok volt vagva belole, es felutott vele a lengokar. Igy a Bonciban szert tettem egy par MB 190 hatso tekercsre (-6), ami lenyegesen erosebbnek tunt, mint a mellerakott 120as.

Az elso betervezett tevekenyseg a felso lengokarok szet- es osszeszerelese volt, ami csufos bukasba torkollott, de masodik probalkozasra mar megfejtettuk a titkat. Mint korabban irtam, az AT gyari mintaju keszulek, szappan es olajozo szuksegeltetett hozza.

Miutan ezek keszen alltak, Lajkaval kitoloncoltuk a gardet a garazsbol es kiszereltuk a keskeny elso futot a rapid alol. Nem volt szep latvany.

Mig Lajka az also lengokarok szerencsetlenul osszerohadt tengelycsavarjaival szivott, szetszedtem ezt a futomuvet is, mert a kormanymure es par tengelyre errol is szuksegunk volt.

5 lengokar es 6 tengely meg egy halom flexeles utan az also lengokarok is kozeledni latszottak vegso formajukhoz, mint ahogy a fuggocsapszegek kozul is egy a helyere kerult. Sajnos az ejszaka gyorsan kozeledett, mikozben a rapid meg mindig futomumentes volt es a kormanymu meg sehol. E harom szomoru tenyezo osszejatszasa eredmenyezte, hogy a piros garde meg kettot kint ejszakazott a haz elott, mire negyedszer is osszegyultunk leroni tiszteletunket a futomuvesek istene elott.

Rugovagas, minusz harom menet, kormanymu szetroppantas, osszeroppantas mashogy, perselycserek es lengokar felhelyezes, majd csapszeg es gombfej benyomas utan az auto mellett fekudt vegre a nagy mu.

Vegul lezerkarddal unnepeltuk meg a felfogato csavarok es a koni csillapitok helyere keruleset.

Ez a bejegyzes eleg szarazra sikeredett, de mindenkeppen szeretnem nagyon megkoszonni minden kozremukodonek, legfokepp Lajkanak es kedves csaladjanak a tamogatast es a sok segitseget, mert a futomu kurva jo lett - mar elnezest.

Ma este meg csavar utanhuzas kovetkezik, hogy minden a helyen van-e, aztan pedig penteken meglatjuk autopalyan hogyan viselkedik.

2010. december 10., péntek

SN

Serial Number, vagyis Szerszam. Hivatalos megnevezese MP 6-122 jelu sajtolokeszulek, de mi csak hivjuk a tovabbiakban Aceltamponnak (tovabbiakban AT).

Fallikus jellege nem veletlen, a gumiba kell dugni, hogy a huvely-becsusszon. A Devecsei Szerszamgyar eheti termeke, rekordido alatt keszult el a hozzavalo danamid sajtolo es tartopogacsakkal egyutt. Sajnos foto nincs rola, holnap igyekszem potolni.

Mindez azonban nem lenne tokeletesen eleg, kell hozza a szilent kulso felenek semmikeppen sem olajjal, hanem szappannal torteno beillesztese a lengokarba, majd a gumi (esetunkben inkabb bakelit) besajtolasa. Ezutan a ricnis persely kulso felenek 50%-at ovatosan olajjal sikositasa utan az az AT keszulek csucsat is kicsit beolajozzuk, majd a perselyt az AT keszulekre csusztatva es a nyomo szerepu felso danamid pogacsat rahelyezve az immar besajtolhato. Olajozas nelkul sajnos nem mukodik a dolog, szettepi a szilentet. A szappan/borotvahab nem eleg, ahogy Andrt irja, legkozelebb talan vazelinnel probalkozunk.

A ket felso lengokar tehat kesz, az alsok innen remelhetoleg gyerekjatek kategoria. Amig odaig jutunk, addig is egy kis emlekezteto magamnak, hogy milyen csavarokat kell mindig vennem a futomufelujitashoz, mert folyton elfelejtem:

M8 anya 8db
M8x16 csavar 4db
M8x20 csavar 8db
0 8 rugos 8db
0 8.4 sima 4db

M10 anya 10db
M10x25 csavar 4db
M10x45 csavar 8db
0 10 rugos 6db
0 10.5 csillag 2db

M12x1.5 anya 2db
M12x1.5 koronas 2db
M12x1.5 onzaro 4db
M12x1.5x42 csavar 2db
0 12 sima 4db
0 12 rugos 6db

2010. december 9., csütörtök

Silentio

Hetfon a Devecsei familia 6-6os kozremukodesevel, illetve szerszam es izomero supportjaval kis hijan(!) sikerult a 8bol egy lengokar szilentet a lengokarral es a bordas perselyevel osszeparoztatni - vagy ez mar threesome? Koszonhetoen valoszinuleg a "szilent" bakelit kemenysegenek, a gyari ragogumi allagahoz kepest.
No nem adtuk fel, tobb fronton tamadunk tovabb. Lajka apu szerszamkeszito virtuoz kreativitasa nem ismer hatarokat, igy mire leinfoztam Adamtol a szukseges szerszam kinezetet, addigra erre Lajka szerint magatol is rajott, sot elkezdte legyartani legpisztolypatronbol es vasrudbol. Nalunk magyaroknal a ducktape meg nem terjedt el, hiaba nezunk tul sok McGyvert. Kozben en beszereztem a szalonallapotu femperselyeket a szilent belsejebe, hatha ugy jobban csuszik. Illetve ma este megprobaljuk borotvahab, akarom mondani szappanos viz helyett olajjal sikositani a makrancos huvelyt. Lassan ki kell raknom a tizennyolcas karikat.
Mivel itt a hovihar, a Rakoshalalfaszara kijutas meglehet kalandos lesz, de siker eseten kepes beszamolo kovetkezik a hetvegen.

2010. december 4., szombat

Visszanyalt a tali

Fagyi. Amikor nem a szerelesbol lesz a talalkozo, hanem a talalkozobol a szereles. Szamomra ez mar csak igy megy evek ota. Hideg volt, kicsit kevesen voltunk, Kese sult virsli es hurkaallomanyan tengodtunk, bar a tormasmustar iden kimaradt.

Reggel eladtam a gitarerositomet, igy kisebbnagyobb kesessel erkeztem be Zsoltiek haza ele. Ami durva, hogy Dani es Kese is megelozott, pedig komplett fek renovalast vegeztek a nap elejen hajnalban. A dupla idohatarozo az elozo mondatban csaloka. Hiszen DAY elso futomuverol van szo.
Miutan Zsolti elkoltotte az ehavi fizeteset majdnem nyolc liter benzinre, Kese pedig atult Dani kevesbe veszelyeztetett fajnak szamito jobbelso kereke fole, vegiggurultunk a rakparton, hogy a Budafoki - Hengermalom keresztezodesben eltevesszuk a kanyarodo savot es nagy lendulettel vagodjunk jobbra harom felfestesen at harom skodaval, majd sodrosra vegyuk a lampa elotti balos visszaforditot. Mar szinte megijedtem, hogy semmi technikai gondom sincs a Fagyitali napjan, de ez az erzes hamar elmult, amikor a lenduletes balhat sodros kozepen felvillant az olajnyomas visszajelzom es el sem aludt meg ket masodpercig a lampa elott allva.
Ezzazz. Meg jo hogy vettem negy liter castrolt pentek reggel, igy a talalkozo utan a kampona melyen batran leengedhettem a karter sotet bugyraiban bujkalo nem egeszen masfel liter kenoanyagot. Az olajfogyas nagyjabol egy liter per ezer kilometer, Danival kezet foghatunk. Hogy hol szokik el, arra nem sikerult rajonni. Nem ugy tunik, hogy a kipufogon at, terhelesre sincs kek szinu fustje. A karter alatt sincs tocsa soha. Szublimal?
Hpetytol ujitottam ket felso csapszegcsavart, Bencetol pedig also es felso lengokarokat. A penteki csavarbeszerzo es kormanyfelujitasieszkozkereso utam soran pedig teljesnek latszik a keszlet. Hetfon Lajkaval szilentpreselesi hadmuvelet indul. Mar csak egy par elso rugo hianyzik. Valaki?