- akna
- satu
- meg nagyobb satu
- tonnas pres
- elektromos kenyervago allvanyra szerelt lehajthatos flex
- sokledes fejlampa
- AT keszulek
- fuggocsapszeg dorzsar
- gombfej kinyomo
- egy halom sasszeg minden meretbol
A kiindulasi dupla problema elso pillere a
Barkas vetelkor tortent sajnalatos futomu pusztulas volt, amit tetezett kesobb a hatso futomu kenyszer szulte combosodasa. Marmint, hogy az eleje keskeny maradt, a hatulja meg nem. Titkon remeltem, hogy az ultetes ota egyre feltunobb,
jobb eleje lejjebb van a rapidnak, mint a bal gondom is megoldodik, ha az elozo ketto problemat a gyokerenel kezelem, nevezetesen kivagom az egeszet, mint macskat szarni, es valami felujitas szeru dologra adom a fejem, de immar szeles lengokarokkal. (Sajnos, mint vegul kiderult az auto eleje ugyanugy nem all szepen, rendbetenni a karosszerias dolga lesz.)
Lajka volt olyan felelotlen, hogy megszant a nagy akna- es segitseg-kereso hadmuveletem soran, igy felajanlotta, hogy szivesen segit, sot, a rapid bizonyos rejtelyes szakallas tenyezok egyuttallasa eseten akar a zoldpiros gardet is kiturhatja az akna folul.
Az elso lepcsofok a szilentek beszerzese volt a lengokarokba, fembetetesek pedig a csapszegek fole es ala (ezek ido es eszkoz hianyaban nem kerultek beszerelesre). Szilent cimen az Adam fele gumit nyomokban tartalmazo bakelittuskokra esett a valasztas, ezeket Dana reven mar egy honapja megkaptam (-18). Ezutan Bencetol kaptam egy kvazi rozsdamentes lefestett hidtestet a torott helyett, lengokarokat pedig a Hammannal olajos hatso futora (-5) csereberelt csigas elso futomubol bontottunk ket hete.
A tervezesi fazis kovetkezo lepesekent a kormanymu kerult sorra. A szuglo utcai boltbol a muanyag perselyeket (-0.6), gumiharangokat bilinccsel (-1.4), Mogul "ahogyanagykonyvbenmegvanirva" Molyka grafitos zsirt (-0.9) es egy flakon valtoolajat (-1.2) szereztem be. A fuggocsapszegek (-7) es a gombfejek (-3.8) ekkor mar ket honapja a garazsban vartak sorukat.
Normal csavarokert is kiadtam penzt, de minek (-1). A meret es a minoseg sem stimmelt. Szerencsere amit fagyitalin Hpetytol szereztem felso csavarokat a csapszeghez (-1), es a Szuglo utcabol a kadmiumozott excentereseket (-1.2), azokkal nem volt problema.
Az utolso hianyzo lancszem az igen puhanak bizonyulo rugopar volt, amit semmikeppen sem kivantam visszarakni, hiszen egyresz keskenyfutomuves gyongebb-puhabb konstrukcio volt, masreszt talan tul sok volt vagva belole, es felutott vele a lengokar. Igy a Bonciban szert tettem egy par MB 190 hatso tekercsre (-6), ami lenyegesen erosebbnek tunt, mint a mellerakott 120as.
Az elso betervezett tevekenyseg a felso lengokarok szet- es osszeszerelese volt, ami csufos bukasba torkollott, de masodik probalkozasra mar megfejtettuk a titkat. Mint korabban irtam, az AT gyari mintaju keszulek, szappan es olajozo szuksegeltetett hozza.
Miutan ezek keszen alltak, Lajkaval kitoloncoltuk a gardet a garazsbol es kiszereltuk a keskeny elso futot a rapid alol. Nem volt szep latvany.
Mig Lajka az also lengokarok szerencsetlenul osszerohadt tengelycsavarjaival szivott, szetszedtem ezt a futomuvet is, mert a kormanymure es par tengelyre errol is szuksegunk volt.
5 lengokar es 6 tengely meg egy halom flexeles utan az also lengokarok is kozeledni latszottak vegso formajukhoz, mint ahogy a fuggocsapszegek kozul is egy a helyere kerult. Sajnos az ejszaka gyorsan kozeledett, mikozben a rapid meg mindig futomumentes volt es a kormanymu meg sehol. E harom szomoru tenyezo osszejatszasa eredmenyezte, hogy a piros garde meg kettot kint ejszakazott a haz elott, mire negyedszer is osszegyultunk leroni tiszteletunket a futomuvesek istene elott.
Rugovagas, minusz harom menet, kormanymu szetroppantas, osszeroppantas mashogy, perselycserek es lengokar felhelyezes, majd csapszeg es gombfej benyomas utan az auto mellett fekudt vegre a nagy mu.
Vegul lezerkarddal unnepeltuk meg a felfogato csavarok es a koni csillapitok helyere keruleset.