2010. május 14., péntek

Garpid

Picit ocsmany, picit rozsdas, de piros, es ket ajtaja van.
Kar az esos hetvegeert, motort kellene mar cserelni..

2010. május 11., kedd

Flesbekk

Papa blogjan lattam meg ma ezt a kepet. Barmilyen sok penz es szenvedes is jart az auto amortizaciojaval es epulesevel, kettoezernyolc az egyik legjobb evem volt. Sokat dologra jottem ra akkor. Az autokrol, a versenyzesrol, versenyzokrol, a sajat hozzaallasomrol.
Gyula a kocsi seggeben keresi a motort, en pedig az elejeben? WTF?

Pecs, ama bizonyos kettoezernyolc oszen. Helyszin, Budai vam, gyartelep a teszko mellett, Molnar Gyula muhelye.

Mohoz utaztam le a gyurutores utan osszerakott fabia motorommal, es a szenne eges utan renovalt -folosleges szenes alkatreszek kidobalasa utani- szazotossel. Elotte hetvegen Kakucsringen mar kiderult, hogy a motor enyhen szolva is hamisan muzsikal, de legalabb egy jot bohockodtunk Mejbivel - marmint en bohockodtam, Mejbi meg beesett az arokba vele. Volt ket het szabim, es mivel nyaron nem jutott ra ido, hogy kivegyem, szeptemberben Pecsen "nyaraltam". A nap sutott, motor gyengelkedett, a karburatorok szinkronja pocsek volt, en meg nem tudtam beallitani. Az ok valoszinuleg a Denes-fele szivocsonkok osszefuggestelen -vagyis nem fuggesztettek oket ossze, haha- formajaban volt keresendo, melyeknek a sok kozul egyik oldala sem volt egy sikban semelyik masikkal, igy a vegere csoda, hogy egyaltalan a gazkar mukodott a dellortokon. Bonuszkerdesunk matematikus olvasoinknak: Harom dimenzioban ket teglalap egymashoz kepest hanyfele modon lehet parhuzamos? Az enyem mindenkeppen nullafelekeppen.

Kkriszek garazsa elott szenvedtem egy ropke orat a gyujtaselosztommal, megszuntetni probalvan az eroforras ronda ket-haromhengeres traktorhangjat. Ekkor tudat alatt meg remenykedtem, hatha a karbik buzeralasa nelkul is sikerul megoldani a problemat, vagy legalabbis valamit javitani a helyzeten. Tevedtem.

Krisztian felhivott par embert, igy az o reven ismerkedtem meg ekkor Dozsoval, aki amellett, hogy baromi jo arc, elvitt Molnar Gyulahoz, hogy segitsen nekem dulore jutni a dellortoimmal. Mint kesobb kiderult, a mester a dellortokhoz egyaltalan nem konyit, cserebe megallapitotta, hogy a motorom hangja remes, csapagy, csapszeg es a vezerles felol is csattogas hallhato, mellesleg a szivocsonkom is egy fos. Ez nem volt ketseges addig sem, de megis megszeppenten hallgattam.

A Balatoni Sandor fele gyari RS, ami kulon megrendelesre erkezett Magyarorszagra, es most Molnar Gyula tulajdona.

Gyula nagyon meggyozo tud lenni, es igen nagy lokeseket ad a bizalom iranyaba a garazs sarkaban megbujo gyari 130 RS karosszeria, es a hozza kapcsolodo millionyi sztori, melyet ha elkezd, nem tud abbahagyni. A vege ugyis egy ejszakaba nyulo alkatresz-, szerszam- es versenyfoto gyujtemeny nezegetes lesz. Es nem is vitas, ert hozza, regota csinalja, talan tulsagosan is meggyozott arrol, hogy nekem kell egy motor, amit o rak ossze. Barmi aron.

RS homolog lap es egyeb finomsagok is teritekre kerultek

Ket nappal kesobb szetszedte a motoromat, es a helyzet immar tenyleg lesujto volt. A vezermutengely tamcsapagy hezagolasa nem volt megfelelo, igy a tengely hossziranyu jateka miatt mar majdnem kilokte a blokk lendkerek feloli vegen levo dugot. A fotengelycsapagyak sem voltak az igaziak, valamint hengerfejem brutalisan felturt szivojaratai at voltak repedve, tobb helyen. Akadt nemi megtakaritott penzem, es voltam eleg konok ahhoz, hogy ha mar ez a Kovacs Gyuszin keresztul beszerzett ex-fenyi motor nem jott ossze, nekem akkor is egynegy kell. Megcsapott az ellenallhatatlan szazloero birtoklasi vagy szele, amit csak akkor ertesz meg, ha beleulsz egy kikonnyitett sportfutomuves fabia motoros farosba. Elkapott a gepszij.

Gyula gyari alkatreszekbol epitett alukasztnis 130RS-e, ami sajnos egy versenyen teljesen leegett.

Melinda kollegiumi szobajaban rendeztem be a remote versenyeauto epito fohadiszallasomat. Telefonhivasok gyors sorozata utan negy ora alatt szereztem egy fabia blokkot joarasitva, Zakov Jozsitol, melyet Bence tovabbi hat ora alatt leszallitott Pecsre - ezuton is sokszorosan koszi mindenert. Estere mar keszen volt a terv. Gyulaval a Budai vamnal az OMV kut kavezojaban targyaltuk le a tovabbi teendoket. Nekiall egy teljesen uj blokkal a munkanak, addig is en szerzek egy hengerfejet, illetve egy vezermutengelyt hozza - ami a fenyi fele blokkban volt, az ugyanis teljesen felre volt koszorulve.

Gyularol tudni kell, hogy a hengerfejtuning elismert magyarorszagi muveloje, igy nem volt ketseges, ha mar penzt (sokat) olok a motorba, akarok egy nagyszelepes hengerfejet tole. Itt nem szamoltam tovabb a koltsegeket, haladjunk. A szivocsonkom is kaka volt, a muhelyben pedig lattam egy felig elkeszult RS mintara keszult szivosort negyvenes karbikhoz, favorit hengerfejhez alakitott talppal, hat ha mar lud legyen kover. Johet az is.
A kesz szivocsonkok az egynegyet megkoronazva

Tobb, mint egy tovabbi hetem volt a dolgok beszerzesere, addig amugy is egy masik auto allt a muhelyben, es a Feketeek fele egyotos rally favorit is futomufelujitasra szorult eppen. Ket nap alatt szereztem egy rapid hengerfejet Hammantol alapnak, majd tovabbi ket nap alatt egy felicia MPI nagycsapos vezermutengelyt Kikatol, melyet Kovacs Gyula kozvetitesevel a Szuromi muhelybol koszorules utan (315/305) lekuldtek Pecsre. Ekkor lassan veget ert a szabadsagom, es csak ket het mulva terhettem vissza hetvegen, amikorra elkeszult a motor. Kozben persze mar szidtam magam, hogy ket heti horvat tengerparti nyaralas arat zuztam bele az idiota hobbimba, megis izgatottan vartam az eredmenyt.

Sotetedes utan ertem le a gyartelephez busszal, Gyula mar a muhely elott vart. Beinditotta, gazra jol reagalt, alapjarat nem volt, kethengerezett. Ketsegeim merultek fel, hogy a szinkron jo-e, de annyira mutogatta a szinkronteszter muszereit, hogy elhessegettem a sotet gondolatokat, biztos hideg, meg szar a karbi. Alapjarati-atmeneti rendszer nem volt, igy a bejaratos motorral padlogazon sikerult kijutnom a benzinkutra (miutan a gyartelep elejen kifogyott a benzin, Gyula assistance service segitsegevel - cserebe vittem neki macskakajat a teszkobol). De aaah. Nagyon ment. Oke, hogy 4.44 es 185/60R13, de akkor is kapaszkodnom kellett a kormanyba, hogy ne szakadjon ki hatra az amugy eleg morbidan rogzitett kagyloules.


Es egy kethengeres szinkronmentes bejaratos video - koszi Papa

Szinkronteszteremmel csekkolva kiderult, hogy Gyula szinkronallitasa semmit nem ert, de szerencsere ekkor mar relative tapasztalt voltam karbi temaban, foleg Norminak koszonhetoen, igy sikerult belonom, alapjarat is lett, es meg jobban ment. Annyira, hogy a hatszamjegyu skala harmada fele huzo osszkoltseg sem torhette le a kedvem. Megerte, gondoltam, es azzal mentem aludni, masnap milyen jo lesz budapest fele szaguldozni, szigoruan 90 alatt persze.

Neminemu bukdacsolas azert masnap delelott meg kellett hogy essen. Kettetort a valtorudazatom az elso ot kilometeren. Gyula azonban elso hivasra jott es kisegitett, ingyen, bermentve elment nekem valtorudert boltba, odahozta es beszerelte a parkoloban.

Visszaadta az autoszerelokbe vetett halvanyodni latszo hitem. Ezuton is koszi a motort, kar hogy mar nincs meg. De az mar egy masik tortenet.

2010. május 10., hétfő

Minden kezdet gyonyoru

Crix kedveert meg egy kis informaciocsopogtetes a sargaspiros docogenyrol. Szazhuszas motor kupe hengerfejjel, izgi osszeallitas. Kar hogy inditas utan a kipufogo helyett a hutorendszert hasznalja gazcserere a motor, a sofornek pedig a szivatot kell hasznalnia a gazpedal funkciotlansagat figyelembe veve.

Mennyivel esztetikusabb reszlete a nagy munek a padloszonyegbol nyeszetelt kalaptartoszeruseg. A viragminta nagyszeru barokk-eklektikus jellege egesz mas megitelest kolcsonoz a kinezetenek. Komuvestragacs.

Es vegul ami az elozo resz kazanlemez szekciojabol kimaradt. Nekem meg ajtonyitaskor a szo a torkomon akadt. Palmatex, plusz homasita matricatuning, egyenlo sztritreszer kuszobvedo belepo boritas.

2010. május 7., péntek

Lesz meg mit csinalni

Nicsak, tuning hutobordas levegobeomlo. Valaki biztosan sokat szenvedett, mire sniccerrel korbenyeste a homasita kazanlemez matricat. Sajnalatos modon merhetetlen vagyat erzek igenyes muve gyors es kegyetlen elpusztitasara, nemsokara ugyis lomtalanitas lesz a keruletben.

Ugyanitt tolvajelharito ajtonyito kallantyu. Nyilvan azok szamara, akik nem tudjak, hogyan kell hozzanyulni, hogy ne vagja le ket-harom ujjukat a palmatexszel rogzitett sorjas kazanlemez. A vernyomokat aztan jancsijuliska modra uv lampaval kovetve, vagy inkabb horaciokent kegyetlenul rangatva szemoldokunkent, ratalalhatunk a galad elkovetokre.

A vegso csapas pedig a le(be)fujoszelep. Cseles tuningalkatresznek tunik, valojaban azonban hatekony biztonsagi felszereles, extrakent rendelheto. Ha jobban megfigyeljuk, a karburatorral illetve a szivorendszerrel nincsen kapcsolatban, illetektelen motorinditaskor csupan az utasteret gazositja el.

2010. május 5., szerda

Fura fejek

Nem is tudom mikor volt ez. Mindenesetre kaptam kepeket rola, ugyhogy arckifejezes ertekeles jon. Itt meg volt rapidom, Akosnak nem volt embicskuja, Bence teligumin kozlekedett, Mejbinek nem volt agya, Kesenek volt felemelt kozepso ujja, Lajkanak meg mar nem volt hosszu haja. Figyelem, sokkolo kepek kovetkeznek.

Sor elott:

Sor kozben:

Sor utan: